Læsesporet til forældre

Bibliotekernes Læsespor er de danske folkebibliotekers samlede læseindsats forenet under ét fælles brand og med én samlet portal: læsesporet.dk.

Det er tid til en god portion læsevitaminer, men hvad skal I egentligt læse? Og hvad nu hvis humøret bare slet ikke er til murstensromaner og tætskrevne sider?

Her finder du værktøjer, som kan hjælpe dig og dine børn med at finde de bøger, der rammer plet hjemme hos jer. Det er læseinspiration direkte ind i øregangene og litteratur på nye måder. Det er podcasts med masser af boganbefalinger til dig og dine børn - og så er det læsning på andre måder...

Bibliotekernes Læsespor samler læseindsatser, som er udviklet af bibliotekerne landet over.

Med Læsesporet oplever biblioteker, fagprofessionelle og forældre omkring børn i skolealderen én samlet indgang, hvor de kan finde læsekoncepter og inspiration til at styrke børns læselyst.

Læsesporet skal give bibliotekspersonale og fagprofessionelle i skolen (fx lærere, PLC-medarbejdere og skolepædagoger) såvel som forældre den bedste indgang til bibliotekernes samlede læsetilbud for børn i skolealderen.

Her finder du et væld af inspiration og idéer til at styrke læseglæden hos børn og unge 6-16 år. Gå på opdagelse – eller gå målrettet efter læsekoncepter, som Læsefamilier eller Sluk og Læs. Du kan også finde masser af viden om børn og unges læsevaner og -kultur.

Besøg Læsesporet.dk her