Studerende

Her på siden kan du finde tips til dig som er studerende, skal skrive opgave eller gerne vil arbejde på biblioteket

Hjælp til informationssøgning
På vores hjemmeside kan du søge efter bøger og tidsskrifter til din opgave. Har du brug for hjælp til at finde artikler og bøger m.m. er du velkommen til at kontakte os på telefon, e-mail eller henvende dig i ekspeditionen. Vi hjælper også gerne med at bestille materialer som vi ikke selv har.
Husk at der kan være leveringstid på materialer, så bestil i god tid.
I bibliotek.dk kan du selv bestille materialer fra andre biblioteker. Klik på Se hvilke biblioteker der har materialet for at se om materialet er hjemme og kan levereres hurtigt.
Se flere tip til informationssøgning

Digitale artikler på e-mail
Du har mulighed for i bibliotek.dk at få en del tidsskriftartikler leveret direkte til din email. Leveringstiden er fra nogle få minutter til max to dage.
Læs mere om digital artikelservice

Supplér med databaser
Måske har du brug for supplererende information til din opgave udover fysiske bøger og artikler. Eller måske er der bare ikke skrevet særlig meget om lige dit emne. I begge tilfælde er der ofte gode kilder at hente i vores databaser. De fleste af dem har du adgang til hjemmefra. Vi hjælper dig meget gerne med at søge i dem.

Arbejd på biblioteket
Vil du gerne sidde og arbejde med din opgave eller dit studie på biblioteket? Vi har læsepladser hvor du kan sidde alene eller sammen med dine studiekammerater. Der er adgang til trådløst wi-fi på alle vores biblioteker.
Læs om vores tekniske faciliteter