Sammen om skolestart

Bibliotekernes indsats til at understøtte skolestarten og skabe sammenhæng for både børn og forældre i samarbejde med de fagprofessionelle - med litteraturen som overgangsobjekt.

Sammen om Skolestart

Bibliotekernes Sprogspors koncept, Sammen om Skolestart, tager børnehavebørnene i hånden og går med dem ind i skolen.

Alle 5-årige i Holbæk Kommune har modtaget Læsefidusens ABC som en boggave fra biblioteket. Bogen er tænkt som barnets egen bog, der kan bruges derhjemme, men der er også mulighed for at I, i dagtilbud og skole, kan arbejde med Læsefidusen sammen med børnene.

Opret jer her på Mødestedet og lad børnene få deres helt eget Sammen om Skolestarts-diplom! Få tips til, hvordan I kommer i gang.

4 gange om året afholder biblioteket sammen med Maj-Britt Westi, forfatteren bag Læsefidusens ABC, en fokusdag. Her kan forældre og børn få råd og vejledning til at få den bedste start på Skolen. Vi tager udgangspunkt i Læsefidusen.

Læs mere om konceptet her og få gratis materiale, boglister og masser af inspiration!

Har du brug for mere viden, er du velkommen til at kontakte Anne Rabitz; anrab@holb.dk