Biblioteket tilbyder

Velkommen til Holbæk Bibliotek. Her kan du læse mere om, hvad du som småbørnsforældre kan bruge biblioteket til.

Børnecafeen:

Besøg vores børnecafé på 1. sal. Her er der legetøj, små borde og stole og papbøger. Det er tilladt at spise sin madpakke i cafeen, amme, læse og lege. Man kan også spille et spil fra vores spilhylde. Husk at rydde op når I går.

Nye bøger og relevante temaer:

Se udstillingshylderne før Børnecafeen

Papbøger:

Papbøger, bøger med sider lavet i pap til de mindste, findes inde i børnecafeen. Disse er også til udlån.

Pegebøger:

Med lidt eller ingen tekst er i den lille ø udenfor Børnecafeen.

Billedbøger:

På førstesalen finder I vores billedbøger. De er inddelt på følgende måde.

1. Findebøger

2. Dem vi kender: Astrid Lindgren, Mummitroldene, Kendt fra TV, Vitello, Villads, Peddersen og Findus, Alfons Aaberg, Strid, Disney.

3. Billedbøger efter forfatter (yderst).

4. Billedbøger efter emne, (inderst) : f.eks. Rim og remser, Eventyr, Tal og Bogstaver, Følelser og Familie.

Ved billedbøgerne er der plads til at ligge og læse, sidde ved små borde eller i vores dejlige lænestol.

Højtlæsning:

Bøger til højtlæsning står samlet på reolen.

CD med historier:

Oplæsning af gode historier for børn.

Musik og afspænding

CDer med musik og afspænding for børn.

Spil:

Puslespil og brætspil til børn.

DVD:

Film og TV for børn

Kreabordet:

Der er altid tegninger man kan farvelæggge på Kreabordet.