I krig for Danmark

25.09.24
I løbet af de seneste tre årtier er mere end 40.000 danske mænd og kvinder trukket i uniformen og har sat livet på spil for at bevare fred, skabe demokratier og hjælpe civilbefolkningen rundt om i verden.

DR og bibliotekerne går med temaet "I krig for Danmark" tæt på på de seneste 30 års danske krigsdeltagelse. Hvad har vi lært og erfaret, og hvad kræver det som samfund og individ at være i krig for Danmark. Hvad betyder det at være udsendt for soldaten og familien derhjemme, og hvad sker der, når soldaterne vender hjem. Kampagnen kører frem til og med den 3. november

DR har samlet en masse godt her.

Du kan også vælge at vise din støtte til de udsendte danske soldater og deres pårørende ved at købe den gule sløjfe på Holbæk Bibliotek. Al overskud går til Familienetværket, en frivillig forening for soldater og deres pårørende.

På listerne nedenfor finder du et udvalg af romaner og fagbøger om krig (og fred) til børn og voksne samt brætspil.