Naxos Music Library - for dig der elsker klassisk musik

Nyt streaming-tilbud fra biblioteket giver dig adgang til en guldgrube af skønne musikoplevelser med Naxos Music Library.

Verdens største onlinebibliotek for klassisk musik

Så er der klassisk musik lige hjem til din stue! Vi har netop tegnet abonnement på den klassiske musik-streaming tjeneste Naxos Music Library - og det er guf for øregangene!

Naxos Music library er verdens største onlinebibliotek for klassisk musik med næsten 150.000 albums fra hele verden via pc eller app. Det er en guldgrube af skønne musikoplevelser. Der er tale om indspilninger fra en bred række af pladeselskaber, ikke kun Naxos men også store kvalitetsudbydere, som Deutsche Grammophon og Decca og et fint udvalg af de mindre pladeselskaber. Danske selskaber som Dacapo og Danacord indgår også. Dermed er der adgang til mange indspilninger med danske orkestre og solister.

Musikhæfter, librettoer m.m.

Musikken i Naxos er let at søge frem og ligesom på cd så medfølger der ofte et lille hæfte, hvor man kan læse mere om indspilningen og få teksterne til vokalmusik. Noget man normalt må undvære hos streamingtjenesterne. Der er også artikler om komponister og solister, samt librettoer til over 700 operaer og meget andet godt.

Så kan du lide klassisk musik, så er Naxos absolut værd at prøve af!
Læs mere om indhold og få adgang til Naxos