Podcasts fra Holbæk Bibliotekerne

Her på siden finder du en oversigt over de podcasts som Holbæk Bibliotekerne producerer og hjælper med at producere.

Portalen

Portalen er Holbæk Bibliotekernes podcast-serie som fokuserer på genrer, medier og forfattere.

Bibliotekar Bjarne Nordberg Pedersen er vært og anbefaler de fedeste, sjoveste og sejeste bøger m.m. - som du selvfølgelig kan låne på biblioteket .

Hør også fede interviews med forfattere m.m..

Holbæk Læser

”Holbæk Læser” er en podcast-serie, hvor Holbæk bibliotekerne taler med mange vidt forskellige og spændende profiler i Holbæk Kommune om deres fag og deres læsning.

Interviewene handler både om hvilke bøger, personerne læser og har læst, og hvilke de vil anbefale.

Der er en særlig vinkel i forhold til læsningen og deres beskæftigelse, om de nu er lokalpolitiker, præst eller noget helt andet.

Holbæk og verdensmålene

Holbæk Bibibliotekerne har fokus på FN's 17 verdensmål.

I vores podcast-serie "Holbæk og Verdensmålene" taler vi med forskellige lokale virksomheder, organisationer og foreninger om hvordan de arbejder med verdensmålene.

Hør bl.a. om Hawila-projektet, virksomheden Bakano Designs arbejde med bæredygtighed og mange flere.

Torsdagsanalysen

A political podcast, hosted by Theodor and Anton every Thursday. Despite the name, it is focused on international affairs and is recorded in the English language. We want to make political analysis and critical thinking more widespread.

Our medium to carry out this effort is comedy and an attempt at making the listener understand what's going on in the world in a hopefully less tense and slighty more fun environment, even when we cover genuinely serious issues.

Readers Corner

About Reader's Corner: Hey! Welcome to the Reader’s corner. We talk anything books and give recommendations for your next read.

Each episode will focus on a specific season of the year and our recommendations will be tailored around that season. If you need a new book to read or just wanna listen to four book readers discuss book related things this is the podcast for you.