Dorrit Willumsen og Cecilie Lind nomineret til DR Romanprisen 2023

Om dette arrangement

Målgruppe

DR Romanpris 2023 - Hold Tølløse

Vil du have udvidet din litterære horisont? Har du lyst til at deltage i litterære samtaler med andre? Så er DR Romanklub måske noget for dig.

Hvad er DR Romanklub?

DR romanklub er et samarbejde mellem DR, Litteratursiden og landets biblioteker. DR udvælger 6 nye danske romaner, der læses og diskuteres på landets biblioteker. På Holbæk Bibliotekerne oprettes der tre hold, der vinteren over mødes og diskuterer de udvalgte romaner. Se mødedatoer nederst på siden. Når alle romaner er læst mødes alle hold til afstemning og hyggelig bogsnak.

De første bøger for sæson 2023 er allerede fundet og du kan glæde dig til at læse Dorrit Willumsens ’Tjeneren og hans søster’ og Cecilie Linds ’Pigedyr’. De to romaner har henholdsvis en ældre og en ung kvinde i fokus, og de er fra forskellige perspektiver med til at belyse vores kulturs blik på den unge og den ældre kvinde. Bøgerne er meget forskellige, men fælles for dem er stilistisk sikkerhed, masser af undertekst og stor originalitet i både form og indhold.

Sådan tilmelder du dig

Der er planlagt tre hold med forskellige mødetidspunkter. Du kan tilmelde dig det enkelte hold i kalenderen under startdatoen for hvert hold:

Hold 1 Holbæk foregår mandage kl. 16 på Holbæk Bibliotek og faciliteres af bibliotekar Birgitte Haag Jespersen. Datoer 14. november, 12. december, 9. januar, 6. februar, 13. marts og 17. april

Hold 2 foregaår tirsdag kl. 10 på Holbæk Bibliotek og faciliteres på skift af bibliotekar Birgitte Haag Jespersen og bibliotekar Mette Madsen. Datoer 22. november, 20. december, 17. januar, 21. februar, 21. marts og 25. april

Hold Tølløse foregår torsdage kl. 15 på Tølløse Bibliotek og faciliteres af bibliotekar Mette Madsen. Datoer 8. december, 5. januar, 2. februar, 2. marts, 30. marts og 27. april

Tilmelding via kalenderen på Bibliotekets hjemmeside - hvert hold findes ved startdatoen for holdet. Bøgerne udleveres 14. dage før mødedato.