Bjarne Nordberg Pedersen. Forfatter

Holbæk Læser interviewer forfatter og børnebibliotekar Bjarne Nordberg Pedersen. Hør hans tips til hvad du skal læse.

Om Bjarne

Bjarne er ikke alene børnebibliotekar på Holbæk Bibliotekerne, men også forfatter til tre forskellige børnebogsserier; splatterkomedien Graveyard Herd, Dawnstar sagen og senest Evighedens Terninger. Bjarne startede med at skrive historier allerede i folkeskolen, hvor han skrev stile på 120 sider. Han er til horror og fantasy gerne kombineret med god humør, og det er derfor ikke overraskende, at Dennis Jürgensen er en af inspirationskilderne. Tegneserie og superhelteuniverset fylder også en del, og Bjarne er ved at læse sig igennem samtlige Marvel tegneserierne fra 1939 til i dag - han er nu nået til 1970, så han har stadig en del til gode.

Holbæk Læser - en podcast

I vores podcast Holbæk Læser har vi spurgt Bjarne hvad han læser og kan anbefale andre at læse.

Bjarnes anbefalinger: