Jesper Knudsen. Kulturkoordinator

Jesper Knudsen er journalist hos DR, men en del af Jespers fritid bruges på Kulturhuset No1 i Tølløse, hvor han er kulturkoordinator. Det er bl.a. ham der er med til at planlægge og koordinere de forskellige aktiviteter der foregår.

Jesper Knudsen

Om Jesper

Meget af Jespers fritid går som nævnt med Kulturhuset No1, der så dagens lys i 2016, og hurtigt blev et vigtigt samlingssted for borgerne i Tølløse og omegn  - læs mere om Kulturhuset No1.  Jesper er bl.a. optaget af international politik og spion-affærer, hvilket afspejler sig i valg af litteratur. Han kan godt lide bøger, hvor han lærer noget, men også med et spændende plot.

To citater fra litteraturen har bidt sig særligt fast:

”Jeg foragter dem for deres synspunkter min Herre, men jeg er villig til at forsvare deres ret til at fremføre dem med mit liv.” (løst gengivet) fra Friends og Voltaire af Evelyn Beatrice Hall.

"Alle er lige, men nogle er mere lige end andre" fra Kammerat Napoleon af George Orwell.

Citaterne afspejler virgtigheden af ytringsfriheden, også til dem med andre synspunkter end en selv, og om at give en stemme til alle. Dette har man også brug for, når man arbejder i lokal-kulturlivet, siger Jesper.

Holbæk Læser - en podcast

I vores podcast Holbæk Læser har vi spurgt Jesper hvad han læser og kan anbefale andre at læse.

Jespers boganbefalinger:

Joël Dicker: L'énigme de la chambre 622. Bestil i bibliotek.dk (endnu ikke udgivet på dansk)