Bente Meehan. Naturmedarbejder

I vores podcast-serie Holbæk Læser, har vi talt med Bente Meehan som er naturmedarbejder i Holbæk Kommune.

Bente Meehan

Om Bente
Bente Meehan er uddannet skov- og landskabsinspektør og arbejder i dag som naturmedarbejder i Holbæk Kommune. Hun arbejder blandt andet på at få mere sammenhængende natur og helårsgræsning i kommunen som led i at få øget biodiversiteten og CO2-bindingen.

Bente bruger bøger til at komme ud at rejse. Når de er bedst, er det nærmest som at være der. Her får man et indblik i en anden kultur, en anden måde at tænke på – og så må der også gerne være landskabsbeskrivelser.
Bente lytter gerne til podcast og anbefaler ”Vildspor”, hvor forsker i biologi Rasmus Ejrnæs tager lytterne med ud i naturen.

Holbæk Læser - en podcast
Vi har spurgt Bente hvad hun læser og hvilke bøger hun vil anbefale. Hør podcasten her.

Bentes boganbefalinger:

Peter Matthiessen:  At play in the fields of the Lord (2010). Bestilles i bibliotek.dk
En bog af en kult forfatter, der handler om kriminelle, indianerstammer og præster ude i Amazonas.