30 Kr

Svømmende, rygende, grædende - en forfattersamtale med Lone Hørslev

Holbæk Bibliotekerne glæder sig til at præsentere Lone Hørslev - prisvindende digter og forfatter og aktuel med romanen ”Svømmende, rygende, grædende.

Anna drikker. Et lille glas for at fejre, at solen skinner, eller et glas når dagene er grå. Men helt ærligt, hvem gør ikke det? Det gør hende vel ikke til alkoholiker? Lone Hørslev  vil fortælle om sit forfatterskab og især tage udgangspunkt i sin seneste roman, der går tæt på alkoholikeren Anna. For hvordan opleves det egentlig, når hvidvinsflasken kalder på én hver dag, og det ikke længere føles som en mulighed at sige nej?

Der er meget musik, klang og rytme i Hørslevs forfatterskab, og det giver derfor god mening, at hun også begår sig på den musikalske scene. Hun har skrevet adskillige sangtekster til især Mouritz/Hørslev Projektet. Hørslev har modtaget en række legater og priser, bl.a. Michael Strunge-prisen og Beatrice-prisen fra Det Danske Akademi. Blev i 2021 tildelt Statens Kunstfonds livsvarige hædersydelse.