Portræt Laura Ringo Fotograf Robin Skjoldborg

Bibliotek
Lokalitet
Store sal

Mød forfatter Laura Ringo på Holbæk Bibliotek.

Laura Ringo sætter ord på de første svære skridt ind i voksenlivet. Hun skriver om at blive underviser - hvor underviseren ikke er meget ældre end eleverne. Og så skriver hun om nære relationer – både de gode, der spirer og om dem, der opsluger alt og leder en helt af sporet.

Laura Ringo, f.1990 på Falster. Debuterede som forfatter med young adult-romanen Crememasterrefleksen i 2017. I 2019 fulgte ungdomsromanen Papirbryllup. For den modtog hun Blixenprisen 2019 i kategorien 'Årets young adult-udgivelse'. Papirbryllup blev også nomineret til Politikens Litteraturpris 2019.

I 2020 var Laura Ringo klar med sin første roman til voksne, Fødedygtig. I september 2021 fulgte den næste, Grundtvig er død.

Grundtvig er død handler om 30-årige Petra, som har udgivet romanen "Nu når vi skal dø", får midlertidig ansættelse på Nyord Højskole som lærer på skrivelinjen. Her hvirvler hun sig ind i seksuelle relationer til forstanderen og en elev.

Romanen kredser med tør humor og rappe replikker i dialogerne om dagligdagen med de magt-og afhængighedsrelationer, der opstår i en isoleret boble i højskolemiljøet, og de dynamikker og problemer, der opstår lærere imellem, og mellem elever og lærere

Mød Laura Ringo til en snak om hendes roman Grundvig er død og hendes forfatterskab på Holbæk Bibliotek torsdag den 10. november kl. 19. Gratis billet på Biblioteket eller via Bibliotekets hjemmeside.