Filmstriben

Lån film online. Her er danske og udenlandske spillefilm og dokumentarer for børn og voksne.

Hvorfor vente på en god film i tv, når du kan finde den online på filmstriben.dk?
Filmstriben.dk er bibliotekernes tilbud til dig om at låne film på nettet. På filmstriben.dk kan du se danske og udenlandske spillefilm, animationsfilm, dokumentarer, kortfilm. Der er både film for børn og voksne. Der kommer løbende nye film til.

Du kan søge efter en specifik film eller finde en film ud fra genrer eller type.

Pointsystem til lån - så meget kan du låne
Du har 16 point til at låne for hver måned. Du vælger selv hvordan du vil bruge dine point, da de enkelte typer film "koster" forskelligt:

• Film og udvalgte dokumentarfilm med almindelig spillefilmslængde: 4 point pr. film
  • Dokumentarfilm over 30 minutter: 3 point pr. film
  • Kort-, dokumentar- og animationsfilm op til 30 minutter: 2 point pr. film
  • Kort-, dokumentar- og animationsfilm op til 15 minutter: 1 point pr. film

Platforme
Du kan streame filmene på en pc eller mac.
Du kan også hente app'en Filmstriben til tablet eller smartphone. Læs mere på filmstriben.dk om de tekniske krav.
Når du har lånt en film har du 24 timer til at se den i.

Adgang
Du finder filmstriben på www.filmstriben.dk. For at låne, skal du være oprettet som bruger på Holbæk Bibliotek og bo i Holbæk kommune.