Læsehjælp

Har du svært ved at læse og skrive i din hverdag? På Holbæk Bibliotek kan du benytte programmerne ViTre på vores pc'er. Programmerne hjælper med at scanne og læse for eksempel breve, bøger, hjemmesidetekster og giver skrivehjælp når du skal skrive en tekst.

Vi har installeret programmerne ViTex, ViTal og ViseOrd på vores pc'er på biblioteket. Sammen med en scanner som du kan låne på stedet, kan programmerne hjælpe med at læse tekst på flere forskellige sprog. Teksten kan være et brev, en pdf-fil, en bog eller en tekst på internettet. Du kan også få hjælp til at skrive en tekst: programmet ViseOrd foreslår ord, hjælper med at stave og læser ordene højt for dig.
Henvend dig i ekspeditionen på biblioteket, så hjælper vi dig i gang. For at låne vores scanner skal du vise id. Du kan også låne programmerne med hjem til benyttelse på din egen pc. Lånetiden er 31 dage.

Har du spørgsmål?
Så kontakt gerne Jan Holmberg:
tlf.nr: 72 36 70 17 (omstilling 72 36 36 06)
e-mail: jah@holb.dk