Gyldendals Røde Ordbøger

Sprog-ordbøger i serien Gyldendals Røde Ordbøger.

Få adgang til Gyldendals Onlineordbøger indenfor sprogene: Engelsk, tysk, fransk, spansk, svensk, dansk, norsk og italiensk. Indenfor engelsk og tysk finder du også fagordbøger til jura og medicin.
De danske ordbøger indeholder: Retskrivningsordbog, Synonymordbog, Dansk Fremmedordbog.

Tip til søgning: Fra startsiden vælger du sprog (fra og til). Hvis du vil slå op i en dansk-dansk ordbog skal du vælge sproget dansk to gange (fra og til). Når du har søgt på et ord eller sætning kan du i venstre side se hvilke ordbøger der er fundet noget i.
Under faneblade i toppen kan du i søgeresultatet vælge imellem Oversættelser, Udtryk & vendinger, Synonymer med mere - det er dog  kun hvis der findes indførsler under disse at de er aktive.

Adgang
Du kan benytte databasen hjemmefra*
Du kan benytte databasen på biblioteket

*Du skal være oprettet som bruger på Holbæk Bibliotek og bo i Holbæk kommune.