Personalets favoritter - Birgitte

09.02.21
Birgitte, som er voksenbibliotekar, anbefaler:

Tritonus af Kjell Westö

Mange af os drømmer lige nu om at rejse ud og opleve verden eller tage til en koncert. Jeg drømmer om skærgård og skønne klassiske koncerter. Heldigvis giver Kjell Westös nyeste roman mig adgang til begge dele. Den kendte dirigent Brander bygger et sommerhus i den finske skærgård for at komme væk fra storbyen og et hektisk liv både arbejdsmæssigt og privat. Mødet med det lille lokalsamfund og ikke mindst den nysgerrige nabo Lindell, der spiller med i et lokalt danseorkester, giver ham noget at tænke over.

Brander ser tilbage på sit liv og reflekterer over sine op- og nedture og berømmelsens pris i form af ensomhed. Han lærer at værdsætte fællesskabet i det lille lokalsamfund, hvor man deler hinandens glæder og sorger. En smuk og stærk fortælling fra den skønne skærgård krydret med masser af indblik i musikkens verden.

Tritonus kan lånes som både ebog og lydbog på eReolen.